معرفی کارت سانترال پاناسونیک و کاربرد های آنها

همانطور که می دانید، ایجاد یک شبکه ارتباطی داخلی منظم برای یک مجموعه، سازمان یا یک شرکت بسیار مهم و حیاتی است. بنابراین نیاز است تا برای ایجاد این شبکه ارتباطی از تجهیزات بروزی استفاده شود. یکی از این تجهیزات کارت سانترال پاناسونیک است که برای ایجاد یک شبکه مخابراتی کوچک در هر مجموعه ای می تواند به کار رود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این نوع وسیله، انواع و کاربرد های آن آشنا شویم.

 

مفهوم سانترال

در ابتدا بهتر است در مورد سانترال توضیح دهیم. سانترال که معنای فارسی آن مرکز تلفن است، به دستگاهی می گویند که ارتباط خطوط داخلی و ارتباطی یک مجموعه یا یک شرکت را برای استفاده از خطوط شهری تنظیم و برقرار می کند. بهتر است بگوییم سانترال ها خطوط تلفن شهری را دریافت کرده و می توانند آنها را بین خطوط داخلی که ممکن است تعداد آن زیاد هم باشد، تقسیم می کنند.

در زمان های قدیم ممکن است دیده باشید که یک نفر در اتاق تلفن یا سرور می نشست و میان تماس های بیرونی و داخلی در یک سازمان هماهنگی و اتصال را برقرار می کرد. با آمدن سانترال ها این کار توسط این دستگاه ها انجام می شود.

 

کارت سانترال

 

معرفی کارت سانترال پاناسونیک

کارت های سانترال را می توان اسلات هایی از جنس فلز دانست که به در آنها، برد های کوچک با چیپست های بسیار حساس تعبیه شده است. به طور کلی با توجه به اینکه این نوع کارت ها از چه مدلی هستند، می توانند کارهای متفاوتی انجام دهند و قیمت های مختلفی نیز دارند.

همچنین باید در رابطه با معرفی کارت سانترال پاناسونیک گفت از آنجایی که دستگاه های سانترال دارای کاربرد های متفاوتی هستند، این کارت سانترال پاناسونیک نیز با یکدیگر فرق دارند. در رابطه با انواع کارت سانترال پاناسونیک باید گفت این کارت ها در انواع کارت های خط شهری، کارت های داخلی و منشی تلفنی تقسیم بندی می شوند.

 

کاربرد های کارت سانترال پاناسونیک

همانطور که در قسمت اول نیز بیان کردیم، کارت های سانترال مانند یک مرکز مخابراتی کوچک عمل می کنند. در واقع کاربرد های کارت سانترال پاناسونیک پشتیبانی از چندین خط شهری و ایجاد شرایط استفاده از آنها بین چندین نفر در یک مجموعه و یا شرکت است. شما می توانید با استفاده از کارت های سانترال، شبکه ای خصوصی و مخابراتی درون مجموعه خود ایجاد کنید.

بنابراین اشتراک گذاری خطوط شهری در یک مجموعه بین چند کاربر، مهمترین کاربرد این نوع کارت ها است. همچنین کارت های سانترال این امکان را فراهم می کنند که تماس وارد شده به شخصی دیگری ارجاع داده شود. کاربرد دیگر کارت های سانترال، ایجاد شبکه تلفنی داخلی بدون نیاز به خط شهری است که این کاربرد تنها در صورتی که تمام کارها در یک مجموعه انجام می شود، کاربرد دارد.

در کل کارت های سانترال پاناسونیک می توانند یک سیستم منظم را ایجاد کنند که از رفت و آمد های پرسنل جلوگیری کرده و با یک وسیله می توانند تمام خطوط تلفن داخل یک مجموعه را به هم مرتبط سازند.

 

تجهیزات سانترال

 

انواع کارت های سانترال پاناسونیک

در مورد انواع مختلف کارت های سانترال پاناسونیک می توان گفت این نوع کارت ها انواع مختلفی دارند که هر کدام ظرفیت ها و ویژگی های خاص خود را داشته و به همین خاطر لازم است مشخصات آن را به صورت کامل در نظر داشته باشید.

انواع کارت های سانترال پاناسونیک عبارتند از:

- کارت سانترال پاناسونیک RPI: این نوع از کارت ها قابلیت ها و ظرفیت های زیادی دارند که می توانند برای یک سازمان، یا یک مرکز تجاری یا یک اداره که خط شهری آن 4 یا 5 رقمی است به کار برود. نمونه هایی از این مدل کارت عبارتند از RPI KX-TDA0290.

- کارت های خط شهری تلفن های سانترال: این نوع کارت ها برای تعیین خطوط شهری آنالوگ 8 رقمی به کار می رود. در واقع این نوع از کارت ها می تواند مدیریت راحت تری برای مکالمات شما ایجاد کند.

- کارت منشی سانترال پاناسونیک: با استفاده از این نوع از کارت های سانترال پاناسونیک، شما می توانید عملا این قطعه را جایگزین یک فرد مسئول تلفن ها کنید. در واقع این نوع کارت ها می توانند یک راهنمای صوتی برای تماس گیرندگان ایجاد کنند و آنها را به خطوط مختلف هدایت نمایند. چیزی که امروزه در شرکت های بزرگ بسیار رواج دارد.

 

کارت سانترال پاناسونیک

 

ویژگی ها و کاربردهای کارت های سانترال پاناسونیک

در مورد ویژگی های کارت سانترال پاناسونیک و کاربرد های آن بهتر است در این قسمت چند مثال را ذکر کنیم:

کارت سانترال پاناسونیک مدل KX-TDA0180: این نوع از کارت های سانترال دارای 8 پورت شهری هستند. در مورد این نوع کارت ها باید گفت برای استفاده از کالر آی دی لازم است از کارت آن استفاده شود.

- کارت سانترال پاناسونیک از مدل KX-TDA0181: این کارت مانند کارت قبلی است اما 16 پورت دارد.

- کارت KX-TDA0170: این نوع کارت می تواند داخلی آنالوگ را ارائه کند و از گوشی های جدید پشتیبانی می کند. این کارت همچنین برای گوشی های 7730، 7436، 7200 و 7565 نیز استفاده می شود.

- کارت KX-TDA0172: این کارت می تواند 16 داخلی دیجیتالی ارائه کند و هر کدام از این کارت ها می توانند یک پورت خروجی داشته باشند.

- کارت KX-TDA0290: با این کارت می توانید هر دستگاهی را به پاناسونیک متصل نمایید.

- کارت سانترال KX-TDA0174: این نوع کارت پاناسونیک داخلی آنالوگ دارد و می تواند گوشی های ارزان را پشتیبانی نماید.

- کارت KX-TDA0177: این نوع کارت پاناسونیک نسل جدید کارت های 174 است که امکان نمایش کالر آی دی را نیز دارد.

- کارت KX-TDA0490: کارتی که امکان ارتباط میان دستگاه های پاناسونیک بر روی یک بستر شبکه را فراهم می کند.

- کارت KX-TDA0470: این کارت قابلیت داشتن ویت اختصاصی با گوشی های مدل NT را با 16 عدد پورت داخلی ارائه می کند.

 

تهیه کارت های سانترال

همانطور که می دانید، تلفن از جمله مهمترین و پرکاربردترین وسیله ارتباطی در دنیا است که این وسیله در محیط های اداری و شرکتی و تجاری و سازمانی همیشه وجود دارد. بنابراین برای ایجاد یک شبکه مناسب داخلی و خارجی برای پاسخ دهی به مشترکان و همچنین ایجاد ارتباط بین کارکنان یک مجموعه، لازم است از کارت های سانترال استفاده شود.

شما می توانید برای خرید کارت سانترال پاناسونیک از طریق موسسه مرکز فنی و مهندس پاناسونیک تهران اقدام کنید. این مجموعه به عنوان نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش برای سیستم های امنیتی و مخابراتی از طرف شرکت پاناسونیک در ایران می باشد.

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر