طریقه استفاده از سانترال های پاناسونیک

تلفن سانترال پاناسونیک سری جدیدی از تلفن های سانترال می باشند که قابلیت های فراوانی را دارست. می توانید با خرید سانترال چندین خط ثابت و داخلی را به یک دستگاه وصل کنید، بدون نیاز به خرید چندین دستگاه تلفن. استفاده  از سانترال پاناسونیک مزیت های بسیار زیادی را داراست که در این مطلب به توضیح این مزیت ها می پردازیم.

گوشی های تلفن سانترال

تا چند سال پیش تنها نوعی از تلفن های خانگی، تلفن های آنالوگ بودند که یک خط تلفن ثابت شهری و یا داخلی را به یک دستگاه تلفن وصل می کردند. گوشی تلفن سانترال نسل جدیدی از گوشی ها می باشند که این توانایی را دارا هستند که چندین خط ثابت شهری و داخلی را به یک دستگاه وصل کنند. این تلفن ها معمولا در خانه کاربردی ندارند و بیشتر کاربرد آن ها در شرکت ها، مراکز دولتی، کارخانه ها و سایر مکان هایی است که نیاز است چندین خط به یک دستگاه متصل باشند. شما با خرید سانترال پاناسونیک می توانید این عملیات های بسیاری از قبیل رزرو خط مشغول، انتقال تماس و کارهای بسیار زیادی دیگری را انجام دهید.

کاربرد و مزیت تلفن سانترال پاناسونیک

تلفن سانترال پاناسونیک دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد،اولین مزیت استفاده از این نوع تلفن ها در این است که دیگر نیاز نیست برای هر خط جداگانه یک تلفن جدا خریداری کنید و به این ترتیب صرفه جویی اقتصادی بسیار زیادی را خواهید کرد.  یکی از مزیت های بسیار کاربردی این تلفن ها دارا بودن منشی تلفنی می باشد که می توانید با فعال کردن این گزینه در روز های مختلف پیغام های مختلفی را برای کسانی که با داخلی شما تماس می گیرند بگذارید تا آن ها از دلیل غیبت شما آگاه شوند. دومین مزیت استفاده از سانترال پاناسونیک قابلیت انتقال تماس می باشد که می توانید کسانی را که به اشتباه با داخلی شما تماس گرفته اند را به اپراتور مورد نظر وصل کنید.

سانترال

سانترال پاناسونیک کم ظرفیت

یکی از مدل های تلفن های سانترال پاناسونیک می باشد که این قابلیت را داراست که بتواند 4 الی 9 خط ثابت را پشتیبانی کند و هم چنین این توانایی را دارد که 8 الی 24 خط داخلی را نیز پشتیبانی کند. این دستگاه ها به این دلیل کم ظرفیت نامیده می شوند که تعداد خطوط کمی را پشتیبانی می کنند و شما نمی توانید از این نوع از تلفن ها در مکان های و شرکت ها بزرگ استفاده کنید. دستگاه سانترال دارای یک منشی تلفنی سه مرحله ای می باشد که می توانید طبق شرایط مختلف سه نوع پیغام را برای آن تنظیم کنید تا در شرایط گوناگون بتوان پاسخ گوی مراجعین شما باشد.

سانترال پاناسونیک پر ظرفیت

مدل دیگر این تلفن سانترال پاناسونیک پر ظرفیت می باشد، این نوع از سانترال ها توانایی این را دارند که بیش از 100 خط ثابت شهری و 100 خط داخلی را پوشش دهند که این قدرت می تواند یاری دهنده شرکت ها و مراکز دولتی بزرگ باشد که کارمندان زیادی را دارا هستند. از مزیت ها و کاربرد های این گوشی می توان به قابلیت سازگاری آن با خط های پی آر پی اشاره کرد. این مدل گوشی ها از طریق استفاده از الگو های اینترنتی هزینه تماس های داخلی را رایگان می کند و یک شبکه قابل اعتماد برای صحبت های خصوصی را برای شما ایجاد می کند.

ورود به حالت برنامه ریزی تلفن سانترال پاناسونیک

برای این  که بتوانید وارد حالت برنامه ریزی این تلفن ها بشوید و تنظیمات خود را بر روی آن اعمال کنید می توانید کلید * را بفشارید و بعد از آن نیز کلید # را فشار دهید و سپس رمز عبور خود را وارد کنید و بعد گزینه تماس بزنید و سپس طبق جدولی که در داخل تلفن همراه به شما تحویل می دهند دستورات لازم را برای تنظیم دستورات دلخواه خود وارد کنید. فقط در هنگام وارد کردن رمز عبور و یا تغییر دادن رمز عبور خود به این نکته دقت کنید که رمز عبور از 4 حرف تشکیل می شود و در آن نمی توانید از کلید ها و کاراکتر های * و # استفاده کنید. در ادامه برخی تنظیمات را به صورت کامل توضیح می دهیم.

تنظیمات تلفن سانترال

نحوه انتقال پیام در تلفن سانترال پاناسونیک

گاهی اوقات به اشتباه با شما تماس گرفته می شود و شما نیاز دارید که این تماس را به اپراتور دیگری انتقال دهید تا او پاسخگوی تلفن باشد بنابراین نیاز پیدا می کنید که دستوراتی را وارد کنید تا این تماس انتقال پیدا کند. خوشبختانه تلفن سانترال پاناسونیک این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید این تماس ها را انتقال دهید، برای انجام این کار می توانید به این صورت عمل کنید: ابتدا # را فشار دهید سپس بلافاصله شماره اپراتوری که مد نظرتان می باشد را بگیرید و بعد از آن نیز بلافاصله شماره 7102 را بگیرید و بعد از فشردن کلید * در پایان تماس را حاصل کنید، مشاهده می کنید که تماس انتقال پیدا می کند و شما می توانید گوشی را قطع کنید.

پشت خط نگه داشتن در این نوع تلفن ها

یکی دیگر از ویژگی های بسیار جالب این تلفن نیز پشت خط نگه داشتن افراد و یا به اصطلاح Hold کردن می باشد، گاهی اوقات شخصی با شما تماس می گیرد و شما می خواهید او را پشت خط نگه دارید در این صورت دو حالت به وجود می آید که سانترال پاناسونیک برای هر دو حالت دستوری را قرار داده است. حالت اول وقتی است که شما می خواهید شخص را پشت خط نگه دارید و تماس را به شخص دیگری انتقال دهید در این صورت می توانید دکمه هولد را فشار داده و شماره مورد نظر را گرفته و بعد از آن گوشی را قطع کنید، در حالت دوم نیاز است که شما شخص را پشت خط نگه دارید و بعد از مدتی دوباره جواب او را بدهید در این صورت می توانید دکمه هولد را فشار داده و نگه دارید و بعد از شنیدن صدای بوق دستتان را از روی دکمه برداشته و دوباره آن را برای مدت کوتاهی فشار دهید و سپس می توانید گوشی را قطع کنید.

رزرو کردن خط مشغول

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده جالب گوشی های سانترال پاناسونیک رزرو کردن خط مشغول می باشد، حتما شما نیز مشاهده کرده اید که در مواقعی بعد از چند بار اشغال بودن یک خط دیگر با آن تماس نمی گیرید و به نوعی از آن نا امید می شوید و یا یک کار فوری دارید و می خواهید به محض این که همکارتان کارش تمام شد با شما تماس بگیرد، برای انجام این کار تلفن سانترال پاناسونیک قابلیتی فوق العاده را بر روی تلفن هایش قرار داده که به این صورت کار می کند: بعد از تماس با شخص مورد نظر و اشغال بودن خط وی کلید شماره شش را فشار دهید و بعد گوشی را قطع می کنید به این صورت بعد از اتمام تماس شخص مورد نظر او متوجه تماس شما شده و با شما به صورت خودکار تماس گرفته می شود.

سانترال پاناسونیک

نحوه خرید و قیمت

برای خرید این تلفن سانترال دو روش عمده وجود دارد، روش اول مراجعه حضوری به فروشگاه های لوازم خانگی و یا نمایندگی های این تلفن می باشد که به صورت حضوری می توانید در این مکان ها حضور پیدا کنید و بعد از انتخاب مدل مورد نظر با راهنمایی فروشنده نسبت به خرید آن اقدام کنید. روش دوم مراجعه به وب سایت نمایندگی شرکت پاناسونیک و یا وب سایت های معتبر دیگر می باشد که می توانید به صورت آنلاین جنس مورد نظر را انتخاب کرده و خرید کنید. تلفن سانترال پاناسونیک نسبت به امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد قیمت بسیار مناسبی را داراست این محصول دارای چندین مدل مختلف می باشد که ارزان ترین این قیمت ها 450 هزار تومان می باشد و بهترین مدل های آن به 3 میلیون تومان نیز می رسد.
 

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر