راهنمای کار با تلفن سانترال پاناسونیک

برای صحبت در مورد تلفن سانترال پاناسونیک بهتر است ابتدا کمی با آن آشنا شویم. حتماً تا به حال مشاهده کرده اید که در شرکت های مختلف چندین شماره قرار داده اند ولی وقتی به این شرکت ها مراجعه می کنید تنها یک گوشی تلفن را مشاهده می کنید، گوشی های تلفن معمولی برای هر خط فقط یک دستگاه را قرار می دهند و اگر شما چندین خط تلفن ثابت داشته باشید مجبورید چندین دستگاه گوشی تلفن را نیز برای خود خریداری کنید. تلفن سانترال اما تفاوت هایی با تلفن های معمولی دارد، شما می توانید با خرید تلفن سانترال چندین خط تلفن ثابت را می توانید به یک دستگاه وصل کنید.

انواع تلفن های خانگی

گوشی های تلفن به سه نوع تقسیم می شوند، اولین نوع آن ها تلفن معمولی می باشد که در خانه هر شخصی می توانید این نوع تلفن را مشاهده کنید، این تلفن به ازای هر خط تلفن ثابت یک دستگاه نیاز دارد و معمولاً در خانه و فروشگاه هایی که نیاز به یک خط تلفن دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. این گوشی ها همچنین این قابلیت را دارند که شماره مخاطب را برای شما نمایش دهند. گوشی تلفن سانترال، نوع دوم گوشی های تلفن ثابت می باشد، قیمت گوشی های سانترال بیشتر از گوشی های عادی می باشد و شما می توانید چندین خط ثابت را به یک گوشی متصل کنید. این نوع از تلفن ها معمولاً در شرکت ها و فروشگاه های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. تلفن های تحت شبکه نیز نوع سوم از تلفن های ثابت می باشند که نوع پیشرفته تری از گوشی های تلفن سانترال می باشند.

تلفن سانترال

معرفی سانترال های کم ظرفیت

تلفن سانترال کم ظرفیت یک نوع تلفن سانترال می باشد که این توانایی را دارد که سه الی هشت خط ثابت را به یک دستگاه تلفن متصل کند و همین طور می تواند 8 الی 24 خط داخلی را نیز به یک دستگاه متصل کنند. برخی از این سانترال های کم ظرفیت برخی قابلیت های سانترال های پر ظرفیت را نیز دارا هستند، به عنوان مثال یک نوع خاصی از تلفن سانترال کم ظرفیت، منشی تلفنی سه مرحله دارد که می تواند سه پیغام گوناگون را متناسب با شرایط گوناگون از جمله تعطیلی، ساعت غیر اداری و ... را به اطلاع مشتری برساند.

سانترال های پر ظرفیت

تلفن سانترال پر ظرفیت نوع دیگری از تلفن های سانترال می باشد، این تلفن ها این قدرت را دارا هستند که بتوانند 8 الی 650 خط ثابت تلفن شهری را کنترل کنند که رقم بسیار شگفت انگیزی می باشد و همچنین این قدرت را نیز دارند که بتوانند 16 الی 950 خط داخلی را نیز پوشش دهند. این تلفن ها دارای هشت قسمت می باشند که به هر یک از این قسمت ها یک اسلت می گویند، در هر یک از این اسلت ها می توان 128 خط شهری ثابت قرار داد که بتوانند این قدرت را ایجاد کنند که تعداد زیادی خط شهری بر روی یک تلفن ثابت کنترل شوند و همین امر باعث راحتی کار می شود و دیگر نیازی نیست تلفن های بسیار زیادی را برای شرکت یا اداره خود خریداری کنید.

تنظیم برای پاسخگویی بدون دخالت دست

تلفن سانترال دارای قابلیت های بسیاری می باشد که می تواند با تنظیم دستورها و کدهای مورد نظر به هر یک از این قابلیت ها دسترسی داشته باشید. یکی از این قابلیت ها که قابلیتی بسیار مفید می باشد و طرفداران بسیاری نیز دارد قابلیت پاسخ گویی بدون دست زدن به تلفن می باشد. شما می توانید با مشاهده دکمه های تلفن و فشار دادن دکمه  Auto ANS که در روی تلفن سانترال موجود می باشد، این قابلیت را فراهم کنید، بعد از فشردن این دکمه شما شاهد خواهید بود که چراغی که در بالای آن وجود دارد روش می شود و این چراغ نشانی بر فعال شدن قابلیت دارد. البته این امکان فعلاً برای تماس هایی که از تلفن های شهری و ثابت گرفته می شود فراهم نمی باشد و فقط برای تماس های داخلی می توان از این قابلیت تلفن سانترال استفاده کرد، این امکان قدرت فوق العاده ای را به شما می دهد که در صورتی که به هر نحوی امکان دست زدن به گوشی تلفن را ندارید به راحتی و بدون نیاز به لمس آن پاسخ تلفن را بدهید.

رزرو خط مشغول توسط سانترال

یکی دیگر از قابلیت های بسیار جالب تلفن سانترال که حتماً بسیاری از مردم دوست دارند این قابلیت را بر روی تلفن خود داشته باشند قابلیت رزرو کردن خط مشغول می باشد. حتماً شما نیز مشاهده کرده اید که بسیاری از افراد وقتی تلفن یک شرکت برای دو بار مشغول می باشد دیگر با آن تماس نمی گیرند و تصمیم می گیرند که روش بهتری را برای کار خود فراهم کنند. در این روش که در تلفن سانترال فراهم شده است بعد از قطع شدن مکالمه داخلی مورد نظر به سرعت  ارتباط به صورت خودکار با شما برقرار می شود و بدین صورت دیگر اشغالی ها باعث ایجاد اختلال در کار نمی شوند. برای انجام این کار کافی است بعد از شیدن بوق اشغال عدد شش را فشار دهید و بعد از آن گوشی را قطع کنید، می توانید مشاهده کنید که بعد از قطع شدن مکالمه با شما تماس گرفته خواهد شد و دیگر مشکلاتی که اشغال بودن تلفن ها ایجاد می کند را مشاهده نخواهید کرد.

تلفن سانترال

 نحوه hold  کردن این تلفن

گاهی اوقات نیاز دارید که هنگام صحبت با کسی او را پشت خط نگه دارید و با شخص دیگری شروع به مکالمه کنید، این ویژگی نیز یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد تلفن سانترال می باشد. به صورت کلی دو نوع هولد کردن وجود دارد نوع اول زمانی است که شما می خواهید شخص مورد نظر پشت خط بماند تا با اپراتور دیگری در ارتباط باشد که در این صورت شما می توانید دکمه هولد که بر روی تلفن سانترال موجود می باشد را نگه داشته و سپس گوشی تلفن را قطع کنید، نوع دوم زمانی می باشد که می خواهید شخص منتظر مانده تا خود شما جواب او را بدهید برای انجام این کار دکمه هولد را نگه دارید تا بوق تایید آن را بشنوید و سپس دوباره این دکمه را فشار دهید و از آن گوشی را قطع کنید.

نحوه انتقال دادن مکالمه

گاهی اوقات ممکن است به اشتباه با شما تماس گرفته باشند و نیاز باشد که با شخص دیگری تماس گرفته شود در این صورت شما نیاز دارید که تماس را به اپراتور دیگری انتقال دهید. خوشبختانه تلفن سانترال این امکان را برای شما فراهم کرده است که مکالمات را بتوانید انتقال دهید. برای انتقال شخص به یک داخلی دیگر می توانید از دکمه TRANSFER استفاده کنید و بعد از فشردن این دکمه می توانید شماره داخلی مورد نظر را بگیرید و همچنین برای انتقال به یک شماره ثابت و شهری می توانید همین دکمه را فشار دهید و سپس شماره شهری مورد نظر خود را بگیرید.

 پیج کردن

گاهی اوقات در یک شرکت نیاز می شود که شما بتوانید دیگر کارکنان شرکت را پیج کنید یا یک پیام را به صورت کلی به تمامی افرادی که داخل ساختمان هستند برسانید. تلفن سانترال این امکان را نیز برای شما فراهم می کند که بتوانید پیغامی مناسب را برای تمامی افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند برسانید. شما می توانید به سادگی با مراجعه به راهنمای استفاده از این تلفن همراه این امکان را برای خود فراهم کنید که بدون نیاز به جابه جایی در داخل ساختمان به تمامی افراد دسترسی داشته باشید و بتوانید با آن ها سخن بگویید.

مکالمه سه نفره

برخی اوقات نیاز دارید بتوانید با دو شخص متفاوت که در دو جای مختلف هستند به صورت هم زمان صحبت کنید، این مشکل در بسیاری از شرکت ها پیش می آید و معمولاً برای حل آن به مراجعه حضوری نیاز پیدا می شود ولی تلفن سانترال با فراهم آوردن این امکان که بتوان به صورت همزمان سه نفر جداگانه با یکدیگر صحبت کنند کار را برای بسیاری از شرکت ها راحت تر کرده است و صرفه جویی بسیاری در زمان می شود چرا که نیاز نیست برای صحبت ها مسیری را در داخل شرکت بپیمایید. برای انجام این کار می توانید دکمه Conf را بفشارید و سپس شماره نفر سوم را گرفته و با او صحبت کنید و در صورت نیاز به صحبت با نفر اول می توانید دوباره همین دکمه را بفشارید.

قفل کردن داخلی یک شخص

گاهی اوقات به دلایل گوناگون نیاز پیدا می کنید که داخلی خود را قفل کرده و برای مدتی پاسخ کسی را ندهید، دلیل این کار می تواند چیزهای گوناگونی باشد؛ مانند مشغله زیاد، کم حوصلگی، عصبی بودن و .... برای انجام این کار می توانید به صورت زیر فعالیت کنید. برای قفل کردن می توانید در ابتدا 77 را شماره گیری کرده و بلافاصله دوبار به صورت پشت سر هم رمز خود را وارد کنید و بعد کلید # را فشرده و تماس حاصل کنید و برای باز کردن قفل نیز می توانید 77 را فشرده و بلافاصله یک بار رمز خود را وارد کنید و بعد از وارد کردن # دوباره تماس حاصل کنید. فقط باید به یاد داشته باشید که رمز شما باید چهار رقمی بوده و بدون علامت های * یا # باشد.

 
امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر