در جهان فعلی شرکت و سازمان های بسیاری با تعداد کارکنان فراوان در حال فعالیت هستند که در تمامی آنها ارتباط میان کارمندان همواره حیاتی می باشد و برای انجام بهتر کارها نیاز به این ارتباط وجود دارد. بدین خاطر مدیران جهت افزایش سرعت فعالیت و رضایت کارکنان و مراجعین اقدام به خرید تلفن های مخصوص برای این کار می کنند که این تلفن ها تلفن سانترال هستند. در واقع مدیران زمانی که با امکانات چنین تلفن هایی آشنا می شوند حداقل برای کاهش هزینه های ارتباط اقدام به خرید این نوع از تلفن می کنند. البته راهنمای خرید تلفن سانترال در فروش بسیار تاثیرگذار می باشد.


چرا به تلفن های سانترال نیاز می باشد؟

در گذشته ظهور خط تلفن تحول عظیمی در ارتباط افراد ایجاد کرد و سبب شد تا افراد در سازمان و شرکت های بزرگ جهت برقراری ارتباط با یکدیگر از خطوط تلفن بهترین استفاده را کنند ولیکن این اقدام با گذر زمان دچار مشکلات بسیاری شد. در واقع کمبود خطوط تلفن و افزایش زمان انتظار افراد جهت برقراری ارتباط از مشکلات مهم و اولیه خطوط تلفن محسوب می شد. بدین خاطر نیاز به تکنولوژی جدید و پیشرفته در این راه، بسیار جدی شد. با این وجود محققان از تلفن های سانترال رونمایی کردند و با افزایش آگاهی افراد از ویژگی و کارکرد آنها، درخواست سازمان و شرکت ها جهت خرید تلفن سانترال بسیار افزایش یافت.

 

تلفن سانترال چیست؟

تلفن های سانترال در واقع به صورت عامیانه به ادغام چندین خط تلفن در یک تلفن گویند چرا که در گذشته جهت استفاده از چند خط تلفن مستلزم وجود چند دستگاه تلفن بود، ولیکن با با خرید تلفن سانترال می توانید چندین خط تلفن را در یک دستگاه تلفن داشته باشید. به صورت حرفه ای تلفن سانترال جهت راهبردی شدن تعامل و ارتباط درون و برون سازمانی می باشد که به خطوط پراکنده تلفنی نظم و انضباط می بخشد. با خرید تلفن سانترال و استفاده از آنها در یک شرکت و یا سازمان در واقع نوعی شبکه مخابراتی کوچک در سازمان راه اندازی می کنید که در ادامه با چنین تکنولوژی آشنا می شوید.

عوامل تاثیرگذار در خرید تلفن سانترال:

عواملی در تکنولوژی سانترال وجود دارد که بر روی هزینه خرید تلفن سانترال تاثیر می گذارد. در نتیجه باید در زمان خرید تلفن عوامل زیر را بررسی نمایید.

- اتصال تلفن شهری به تلفن سانترال
- سیستم تلفن مجازی: در برخی از شرکت ها تمام کارکنان در یک محیط و یا یک طبقه واحد حضور ندارند در نتیجه نیاز به سیستم تلفن مجازی الزامی می باشد.
- حافظه ثبت تماس و مکالمات در این تلفن ها
- هزینه خرید تلفن سانترال
- خدمات پس از فروش و میزان گارانتی تلفن
- داشتن قابلیت تعمیر
- وجود متخصصان داخلی جهت آموزش نصب و راه اندازی
- عدم مشکلات فنی
- قابلیت به روز رسانی
- قابلیت ارتباط تلفن سانترال با گوشی همراه هوشمند و برگزاری کنفرانس های تلفنی
- تعداد ویژگی تلفن های سانترال، اغلب تلفن های سانترال می توانند سرویس هایی چون: منشی، پست صوتی، بلک لیست، تماس های از دست رفته، تماس های دریافتی، تماس های پاسخ داده نشده را ارائه دهند که هر چه میزان سرویس ها بیشتر باشد هزینه خرید تلفن سانترال افزایش می یابد.

لازم به ذکر می باشد که هر سه مدل تلفن سانترال دارای زیر مجموعه هایی هستند که با توجه به خدمات و سرویس های که ارائه می دهند هزینه خرید و فروش تلفن سانترال متفاوت خواهند بود ولیکن به صورت کلی تمام مدل ها قابلیت ارتباط درون سازمانی را دارند.

انواع تلفن های سانترال:

تلفن های سانترال به صورت کلی به سه دسته کم ظرفیت، پرظرفیت و سانترال های تحت شبکه تقسیم بندی می شوند. البته هر یک خود دارای زیر شاخه های بسیاری هستند. تلفن های سانترال کم ظرفیت شامل 8 خط شهری و 24 عدد خط داخلی می باشد که در مقایسه با سانترال های پرظرفیت، ظرفیت و توان مناسبی را ارائه می دهند. امروزه اغلب شرکت و سازمان ها از سانترال های تحت شبکه استفاده می کنند چرا که قابلیت شبکه در بسیاری از موارد سبب سهولت و افزایش سرعت در انجام فعالیت ها می شود.


با خرید تلفن سانترال می توانید از چه امکاناتی استفاده کنید؟

سازمان و شرکت ها برای استفاده از امکانات زیر اقدام به خرید تلفن سانترال می کنند.

- صرفه جویی اقتصادی
- استفاده از تلفن و یا اپراتور گویا
- سهولت در قابلیت توسعه زیرا در واقع به سادگی می توان داخلی های هر بخش را توسعه داد.
- دسترسی آسان و بدون هزینه به داخلی های هر سازمان
- سیستم هدایت تماس
- قابلیت برگزاری کنفرانس های تلفنی
- قابلیت ضبط و ذخیره سازی مکالمات
- قابلیت شنود تماس های ورودی و خروجی توسط سیستم مرکزی
- توانایی شماره گیری و پاسخگویی خودکار توسط این سیستم ها

چنین قابلیت هایی در گذشته توسط تلفن های معمولی امکان پذیر نبود و تلفن های سانترال با ارائه چنین خدماتی سبب سهولت در برقراری ارتباط میان افراد می شوند.


مزایای استفاده از تلفن سانترال:

مزایای تلفن سانترال پاناسونیک سبب ترویج در استفاده از آنها می شود. البته این نوع تکنولوژی همواره به دنبال ارائه خدمات بیشتر به مشترکان می باشد.

- اغلب هزینه ارتباط تلفنی در شرکت ها بسیار سرسام آور می باشد بدین خاطر اغلب مدیران به خرید تلفن سانترال جهت استفاده خدمات رایگان مانند ارتباط بین شرکتی ترغیب می شوند.

- در هنگام استفاده از تلفن های سانترال در صورت مشغولی می توانید در انتظار برقراری تماس قرار بگیرید.

- استفاده از این تکنولوژی سبب افزایش ارتباط افراد به اپراتورهای تلفن همراه می شوند.

- وجود منشی اتوماتیک دیگر مزیت تلفن های سانترال می باشد که سبب سهولت در بسیاری از فعالیت ها و کم شدن هزینه های شرکت ها می شود.

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر