اتصال بین دو سانترال پاناسونیک

اتصال بین دو سانترال پاناسونیک همواره یک اقدام مهم در شرکت ها و مراکز بزرگ بوده است چرا که از این طریق می توان ارتباط بین کارکنان یک شرکت را بسیار راحت تر کرد. ما در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی را درباره اتصال بین دو سانترال پاناسونیک در اختیار شما قرار دهیم تا در صورتی که شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به داشتن یک سیستم ارتباطی قوی در شرکت و یا مرکزی که کار می کنید هستید به شما توصیه می کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی را درباره این موضوع بدست بیاورید.

برقراری اتصال بین دو سانترال پاناسونیک

امروزه سازمان ها و مراکز بزرگ همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند به راحتی هرچه تمام بین کارکنان خود ارتباط برقرار کنند بدون آنکه مجبور باشند هزینه زیادی را برای این ارتباط بدهند.

یکی از بهترین روش هایی که برای برقراری ارتباط بین کارکنان یک شرکت وجود دارد برقراری اتصال بین دو سانترال پاناسونیک است که با استفاده از این روش شما می توانید یک ارتباط دائمی و ثابت را میان کارکنان خود برقرار کنید.

یک نکته بسیار مهم که در این جا باید به آن توجه داشته باشید این است که براساس نوع و مدل دستگاه سانترال شما باید روش های مختلفی را برای برقراری ارتباط در پیش بگیرید. یک توصیه بسیار مهم دیگر به شما این است که با وجود مطالعه این مطلب حتما سعی کنید از مشاوران ما مشورت های لازم را براساس نوع سانترالی که مورد استفاده قرار می دهید دریافت کنید تا بتوانید اتصال بین دو سانترال پاناسونیک را به بهترین شکل ممکن برقرار کنید.

چگونه بین دو سانترال پاناسونیک ارتباط برقرار کنیم؟

روش های بسیار زیادی برای اتصال بین دو سانترال پاناسونیک وجود دارد که شما می توانید از هر یک از این روش ها بهره مند شوید. یکی از بهترین روش هایی که برای انجام این کار وجود دارد این است که از طریق شبکه بین دو ساختمان مختلف اقدام به برقراری این ارتباط کنید. این روش هزینه کمتری را نسبت به سایر روش ها برای شما خواهد داشت و در نتیجه شما می توانید با این کار هزینه های شرکت خود را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید. برای برقراری این اتصال بین دو دستگاه سانترال پاناسونیک کافی است که شما از دو گیتوی FXO و FXS استفاده کنید. برای این کار شما در ابتدا باید تعداد تماس های داخلی که در یک لحظه ممکن است در یک نقطه صورت گیرد را تعیین کنید. بعد از تعیین این تعداد شما می توانید به تعداد کافی این گیتوها را قرار دهید و ارتباط را برقرار کنید. در مرحله بعدی کاری که باید انجام دهید این است که پورت های شهری و همینطور داخلی دستگاه سانترال خود را به این گیتوها متصل کنید که با این کار اتصال شما برقرار می شود.

از کارت های tda0484 و tda490 برای برقراری اتصال استفاده کنید.

یکی دیگر از روش های کاربردی که برای اتصال بین دو سانترال پاناسونیک وجود دارد استفاده از دو کارت tda490 و tda0484 است. البته یک نکته بسیار مهم که در این روش باید به آن توجه کنید این است که این روش تنها در سانترال های سری دیجیتال و هایبرید قابل انجام است. شما در این روش می توانید از کارت های tda0484 برای برقراری 4 تماس به صورت همزمان استفاده کنید و از کارت های TDA0490 نیز می توانید برای برقراری 16 تماس به صورت همزمان استفاده کنید.

یک مثال کاربردی از اتصال بین دو سانترال پاناسونیک

برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید این مثال را در نظر بگیرید:

فرض کنید ما قصد داریم یک دستگاه سانترال پاناسونیک TDA100 را در یک نقطه قرار دهیم و در یک محل دیگر نیز یک دستگاه TDA200 داریم که قصد داریم میان این دو دستگاه ارتباط برقرار کنیم. برای انجام این کار کافی است که از طریق دو کارتی که به شما معرفی کردیم و کمک گرفتن از مفاهیم شبکه به راحتی اتصال را برقرار کنیم. با استفاده از این کار تماس های داخلی که در نقطه اول هستند می توانند به راحتی با تماس های داخلی که در نقطه دوم هستند ارتباط برقرار کنند و این دقیقا همان چیزی است که ما می خواهیم.

استفاده از تنظیمات شبکه ای برای برقراری اتصال

روش بسیار کاربردی و جالب دیگری که برای برقراری ارتباط بین دو سانترال پاناسونیک وجود دارد این است که از تنظیمات شبکه ای خاص برای برقراری این ارتباط استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار شما نیازمند کارت های مجازی VOIP هستید که معمولا برای ارتباط میان دو مرکز مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه یکی از معروف ترین کارت هایی که برای انجام این کار مورد استفاده قرار می گیرد کارت مجازی V-IPGW16 است که شما می توانید با استفاده از آن به راحتی دو دستگاه پاناسونیک را به یکدیگر متصل کنید و ارتباطی را میان این دو برقرار کنید. با استفاده از این روش شما امکان برقراری 16 تماس همزمان را خواهید داشت که یک عدد بسیار مناسب است.

جمع بندی و نکات پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم تمامی روش هایی که برای برقراری اتصال بین دو سانترال پاناسونیک وجود دارد را برای شما بیان کنیم. امیدواریم مطالعه این مطلب به اندازه کافی برای شما مفید بوده باشد. البته توجه داشته باشید که امروزه روش های دیگری نیز برای برقراری این ارتباط وجود دارد ولی ما در این مطلب سعی کردیم تنها روش هایی را برای شما بیان کنیم که روش های مرسوم در کل دنیا به شمار می آیند و در حال حاضر نیز بسیاری از شرکت ها از همین روش ها برای برقراری ارتباطات داخلی میان کارکنان شرکت خود استفاده می کنند. در پایان تشکر می کنیم از شما که این مطلب را تا انتها مطالعه کردید.

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر